چگونه امنیت گوشی را افزایش دهیم؟

 همیاب 24 اولین سامانه استعلام و اطلاع رسانی کالا های ( سرقتی):ردیابی موبایل،ردیابی لپ‌تاپ، موبایل پیدا شده،لپ‌تاپ گمشده،تبلت گمشده


در این مطلب قصد داریم مختصری از راه های افزایش امنیت اطلاعات شخصی در گوشی و تبلت ها صحبت کنیم تا به هنگام سرقت رفتن این گونه دستگاه ها، هیچ گونه نگرانی بابت لو رفتن اطلاعات شخصی به وجود نیاید پس لطفاً این مطلب را پیگیری نمائید.

گام اول
ثبت کردن شماره IMEI ) International Mobile Equipment Identity):
این شماره سریال به صورت رایج توسط پلیس جهت ریکاوری و یافت گوشی های به سرقت رفته استفاده میشود بدون ثبت این شماره سریال میتوان گفت عملاً یافتن گوشی سرقت رفته غیر ممکن است (البته غیر ممکن که نه). شماره سریال گوشی رو میتوانید با استفاده از کد *#۰۶# یافته و در سایت www.immobilise.com ثبت نمائید البته توجه داشته باشید مورد اول بیشتر برای خارج از ایرانی ها مورد استفاده قرار میگیرد!!!

گام دوم
پسورد گذاری : در واقع میتوان گفت اولین گام دفاعی شما در برابر هرگونه سرقت همین گام میباشد.

 

 

گام سوم
حذف اطلاعات از راه دور : اگر گوشی شما گم شد یا به سرقت رفت میتوانید در اسرع وقت به حذف اطلاعات آن بپردازید که این عمل نیز خود دارای شرایط خاص میباشد کاربران اندرویدی میتوانند با استفاده از Google Sync همراه با Google Apps Device Policy به حذف اطلاعات شخصی از درون گوشی یا تبلت اندرویدی از راه دور یا نزدیک بپردازند همچنین کاربران آیفون نیز میتوانند به کمک نرم افزار Find My iPhone و کاربران بلک بری و ویندوز فون با استفاده از Lookout میتوانند با این فاجعه مقابله کنند که این خود میتواند موجب آسودگی خاطر قربانی شود.

 

گام چهارم 
آنتی ویروس : آنتی ویروس ها نیز میتوانند مورد مناسبی جهت حفاظت از اطلاعات واقع شوند که AVG یکی از آنتی ویروس های مناسب جهت استفاده در اینگونه موارد میباشد (این گام مخصوص کاربران اندرویدی و بلک بری است)

 

 

گام پنجم
دانلود نرم افزار ها گوشی یاب : گوشی ها و تبلت های امروزی اکثراً از GPS پشتیبانی کامل را به عمل می آورند همین امر باعث شده است به آسانی بتوان گوشی خود را از طریق نقشه GPS پیدا کرد در این شرایط نرم افزار گوشی یاب در سطح اینترنت دریافت کنید به عنوان مثال کاربران آیفون میتوانند از نرم افزار Find My iPhone، کاربران ویندوز فون با استفاده از عبارت My Phone for Windows Mobile در گوگل و کاربران اندرویدی با استفاده از اپلیکیشن Theft Aware به یافتن گوشی سرقت رفته خود بپردازند.

 

منبع: مجله تکنولوژی دی ال سی 

در صورتی که کالای دیجیتال شما مانند( گوشی ، تبلت ، لپ تاپ ، دوربین دیجیتال و ... ) گمشده یا سرقت شده است. در بخش ثبت کالای گم شده ثبت نام کنید تا به تمامی کاربران و واحد های صنفی طرف قرار داد همیاب 24 اطلاع رسانی شود و در صورت پیدا شدن کالا بلافاصله با شما تماس گرفته شود. 


نوشته شده در تاریخ 1395-03-30