گوشیم گم شده چیکار کنم؟

 همیاب 24 اولین سامانه استعلام و اطلاع رسانی کالا های ( سرقتی):ردیابی موبایل،ردیابی لپ‌تاپ، موبایل پیدا شده،لپ‌تاپ گمشده،تبلت گمشده

اگر شما گوشی آیفون،آیپد یا آیپد تاچ شما گم شده است یا فکر میکنید به سرقت رفته است، این مراحل به شما کمک می کنند تا از اطلاعات خود محافظت کنید.

اگر برنامه find my iphone بر روی گوشی شما فعال باشد شما می توانید از این برنامه برای یافتن گوشی خود کمک بگیرید و روش هایی را استفاده کنید که به شما در بازگرداندن آن و حفاظت اطلاعاتتان کمک کند.

1- در  icloud.com/find  بر روی MAC یا PC لاگین شوید.  ویا اینکه از برنامه find my iphone بر روی گوشی آیفون،آیپد یا آیپاد تاچ دیگری استفاده کنید.

2- برنامه را باز کنید و دستگاهی را انتخاب کرده تا موقعیت آن را روی نقشه ببینید. اگر دستگاه در نزدیکی شماست میتوانید زنگ آن را به صدا درآورید و آن را بیابید.

3- حالت گمشده را فعال کنید (lost mode) . با استفاده از این حالت شما می توانید از راه دور گوشی خود را با یک پسور 4 کاراکتری  قفل کنید، یک پیام سفارشی را با شماره موبایلتان بر روی صفحه نمایش قفل شده گوشی گمشده نمایش دهید و محل گوشی گمشده خود را ردیابی نمایید.

 

4- گم شدن گوشی خود را به مراجع قضایی اطلاع دهید. آنها از شما می خواهند شماره سریال گوشی خود را در اختیارشان بگذارید. مطلب پیدا کردن شماره سریال گوشی را مطالعه کنید.

5- اطلاعات گوشیتان را پاک کنید. به منظور جلوگیری از دسترسی دیگران به اطلاعات گوشی شما، می توانید اطلاعات خود را از راه دور پاک کنید. در این صورت اطلاعات find my iphone نیز پاک می شوند و شما دیگر قادر نخواهید بود از find my iphone  استفاده کنید. بعد از پاک کردن اطلاعات شما دیگر نمیتوانید گوشی خود را ردیابی نمایید. اگر بعد از اینکه اطلاعاتتان را پاک کردید، گوشی خود را از اکانتتان حذف کنید، فعال سازی قفل خاموش خواهد شد و این باعث می شود شخص دیگری بتواند از گوشی شما استفاده کند.

اگر شما از قابلیت family sharing استفاده می کنید هر عضو خانواده می تواند در موقعیت یابی گوشی گمشده فرد دیگر اقدام کند. فقط اعضای خانواده باید با اپل آیدی خود در icloud لاگین نمایند و اینگونه می توانید هر گوشی گمشده اعضای خانواده را موقعیت یابی نمایید.

در صورتی که دستگاه آیفون شما خاموش یا آفلاین باشد

اگر دستگاه شما خاموش یا آفلاین باشد شما همچنان می توانید  آن را در حالت lost mode قرار دهید، آن را قفل کنید یا اطلاعات آن را از راه دور پاک کنید. زمانی که گوشی شما آنلاین شد این کارها تاثیر خواهند داشت. اگر شما دستگاه خود را در حالی که آفلاین است، از اکانتتان حذف کنید عملیات های در حال انتظار بر روی گوشی، کنسل خواهند شد.

چگونه lost mode را خاموش یا کنسل کنید؟

شما می توانید با وارد کردن کد رمز به دستگاه خود این حالت را خاموش کنید. همچنین می توانید در سایت icloud.com  یا از طریق برنامه  find my iphone آن را خاموش و غیر فعال کنید.

 

در صورتی که find my iphone بر روی دستگاه گمشده شما فعال نباشد

اگر شما find my iphone  را بر روی دستگاه خود قبل از گم شدن یا دزدیده شدن فعال نکرده باشید، شما نمی توانید از آن برای موقعیت یابی دستگاه خود استفاده نمایید.

هر چند شما می توانید از این راه ها برای حفاظت اطلاعات خود استفاده نمایید.

1- پسورد اپل آیدی خود را تغییر دهید. با تغییر  رمز اپل آیدی خود می توانید از دسترسی دیگران به اطلاعات icloud و یا استفاده کردن از سرویس های دیگر (مانند  imessage یا  itunes) جلوگیری نمایید.

2- پسوردها را برای  سایر اکانت های اینترنت  تغییر دهید. که ممکن است شامل اکانت های ایمیل، فیس بوک یا توییتر و ... باشد.

3- گم شدن یا دزدیده شدن دستگاه خود را به مراجع قضایی اطلاع دهید که آن ها از شما شماره سریال دستگاه را درخواست می کنند.

 

 


نوشته شده در تاریخ 1395-05-07