نصب نرم‌افزار ضدسرقت بر روی گوشی اجباری می‌شود

 همیاب 24 اولین سامانه استعلام و اطلاع رسانی کالا های ( سرقتی):ردیابی موبایل،ردیابی لپ‌تاپ، موبایل پیدا شده،لپ‌تاپ گمشده،تبلت گمشده


مصوبه تازه مجلس سنای محلی کالیفرنیا، احتمال اجباری شدن نصب برنامه ضدسرقت بر روی گوشی‌های هوشمند را افزایش داده است.
 
به گزارش فارس به نقل از رجیستر، بر اساس این مصوبه تمامی شرکت های سازنده تلفن همراه موظف هستند سازوکاری را بر روی گوشی‌ها تعبیه کنند تا در صورت سرقت آنها، کاربران بتوانند از راه دور و بدون نیاز به دخالت شرکت سازنده گوشی هایشان را از کار انداخته و اطلاعات موجود برروی آنها را پاک کنند.
 
این طرح با مخالفت شرکت‌های سازنده گوشی مواجه شده زیرا آنها معتقدند این کار هزینه‌های اضافی به این شرکت‌ها تحمیل می‌کند. در مقابل شرکت‌های دیگری مانند اپل و مایکروسافت در مجموع از این طرح استقبال کرده اند. ماک لنو نماینده‌ای که طراح اصلی این طرح است از تغییر موضع این شرکت‌ها استقبال کرده است.
 
کارشناسان معتقدند سرقت گوشی‌های هوشمند از نظر سرعت رشد در مقایسه با دیگر جرائم رتبه اول را داراست و علت این مساله امکان فروش سریع گوشی‌های مسروقه در بازار سیاه است. اما با تصویب چنین قانونی جلوی سوءاستفاده سارقان هم گرفته می‌شود. این طرح برای تصویب نهایی باید به امضای فرماندار کالیفرنیا برسد.

اگر کالای دیجیتال شما مانند ( گوشی ، تبلت ، لپ تاپ ، دوربین دیجیتال و ... ) گمشده یا سرقت شده است. در سامانه همیاب24 ثبت کرده تا به صورت کشوری به تمامی کاربران و واحد های صنفی اطلاع رسانی شود و در صورت پیدا شدن کالا بلافاصله با شما تماس گرفته شود. 
سامانه همیاب 24 برای موبایل و تبلت گم شده یا سرقتی امکان ردیابی از طریق شبکه مخابراتی را به مدت دو ماه فراهم کرده است. این امکان بزودی برای سایر کالاها فعال می شود.

منبع: ictna


نوشته شده در تاریخ 1395-05-07