چگونه دستگاه اندرویدی خود را از بدافزارها محافظت کنید

 همیاب 24 اولین سامانه استعلام و اطلاع رسانی کالا های ( سرقتی):ردیابی موبایل،ردیابی لپ‌تاپ، موبایل پیدا شده،لپ‌تاپ گمشده،تبلت گمشده

اگر شما جزو کاربران دستگاه های اندرویدی هستید، گوشی هوشمند یا تبلت شما از حمله بدافزارها در امان نیست. در حقیقت تحقیقات نشان داده که 80 در صد گوشی های هوشمند حفاظت نشده هستند.

چرا این یک مشکل محسوب می شود؟

جواب این است که حتی اگر گوشی هوشمند شما تا به حال تحت تاثیراین بدافزار ها  قرار نگرفته، احتمالا از این به بعد قرار خواهد گرفت. به این دلیل که مبالغ هنگفت پول به مجرمان انگیزه می دهند تا اطلاعات مالی، کدهای رمزو سایر اطلاعات سودمند شما را بدست آورند. با دنبال کردن مراحل زیر می توانید گوشی خود را از بدافزارها محافظت نمایید:

مرحله1: اپلیکیشن ها را تنها از منابع معتبر دانلود نمایید.

گوگل پلی یک منبع معتبراست. یک منبع پخش اپلیکیشن رسمی می باشد و به طور منظم برنامه ها را به خاطر کدهای مخرب اسکن می کند و بدافزارهایی که پیدا می کند را حذف می کند. آمازون نیز بیان کرده که برنامه ها را قبل از منتشر کردن آنها آزمایش می کند.

منابع قابل اعتماد دیگری نیز وجود دارند اما آگاه باشید که بیشتربدافزارهای اندروید از سایت های شخص سوم می آیند.

هشدار: برخی مارکت ها ممکن است از شما درخواست کنند که تنظیماتی را فعال کنید که به دستگاه اجازه می دهد برنامه ها را از منابع ناشناخته دانلود کنند. آگاه باشید که این موضوع می تواند خطرناک باشد.

مرحله 2: از سایدلودینگ از منابع مشکوک اجتناب کنید

سایدلودینک یعنی غیر فعال کردن امنیت اندروید، دانلود کردن و سپس اجرا کردن فایلهای apk. این فایل ها به صورت اجرایی هستند شبیه فایل های exe در ویندوز os.

هشدار: این را بدانید که منابعی که برنامه های غیر رایگان را رایگان ارائه می دهند منابعی مشکوک هستند.

مرحله 3: یاد بگیرید که برنامه های جعلی را تشخیص دهید.

از همان تکنیک هایی استفاده کنید که برای تشخیص ایمیل های موسسات مالی جعلی به کار می برید.مانند لوگوهایی که  کیفیت آنها پایین است، داشتن غلط های املایی و نام هایی که به صورت رسمی نوشته نشده اند. 

هشدار: برخی سازمان ها توسعه برنامه هایشان را برون سپاری می کنند که منجر به نام های ناشرین غیر منطبق می شود. در گوگل ناشران را سرچ کنید و مشروعیت برنامه ها را بر اساس آن بسنجید.

مرحله4: از طریق خلاصه اپلیکیشن و نظرات کاربران در مورد آن برنامه مطمئن شوید.

خلاصه برنامه را در گوگل پلی بخوانید. مطمئن شوید که انتقادات کاربران نشان می دهد که آن برنامه همان چیزهایی را شامل می شود که ادعا کرده است

هشدار: برنامه هایی که از شما ایمیل می خواهند می توانند منبع آزاردهنده ایمیل های تبلیغاتی باشند.

مرحله 5: نرم افزارهای امنیتی را نصب کنید.

فروشندگان عمده امنیت pc مانند AVG و Norton برنامه های آنتی ویروس را برای اندروید نیز تهیه کرده اند. این برنامه ها ویروس ها، بدافزارها و نرم افزارهای جاسوسی  را شناسایی و حذف می کنند. آنها همچنین مزایای دیگری نیز دارند مانند موقعیت یاب گوشی با گوگل مپ و وظایف قفل کردن و پاک کردن.

 

نوشته شده در تاریخ 1395-05-11