چگونه می توانید از آیفون و آیپد خود بکاپ بگیرید؟

 همیاب 24 اولین سامانه استعلام و اطلاع رسانی کالا های ( سرقتی):ردیابی موبایل،ردیابی لپ‌تاپ، موبایل پیدا شده،لپ‌تاپ گمشده،تبلت گمشده

از دست رفتن اطلاعات مساله ایست که همه با آن مواجه شده اند، هر چند خوشبختانه، ما سرویس هایی مانند icloud داریم که میتوانیم به طور خودکار از آیفون خود پشتیبان تهیه کنیم بنابراین این اطلاعات بازیافتنی هستند.

متاسفانه این بهترین راه حل برای پشتیبان گیری از اطلاعات نیست. امنیت در icloud یک نگرانی بزرگ است و اگر شما فضای بیشتری بخواهید، نسبت به رقبا بسیار گران می باشد. این کمپانی همچنین به شما 5 گیگابایت فضای ابری می دهد که به سختی امکان دارد از تمام داده های مربوط در دستگاه ios خود پشتیبان بگیرید مخصوصا اگر شما یک گالری پر از عکس داشته باشید.

همانطور که گفته شد روش های زیادی وجود دارد تا مطمئن شوید داده های شما توسط بکاپ گیری از سرویس های رایگان  در امان هستند. اولین مرحله مطمئن شدن از داشتن یک بکاپ آیفون بر روی PC یا MAC می باشد.

چگونه بکاپ آیفون را در Itunes اجرا کنید

یکی از روش های سر راست برای بکاپ گیری از آیفون یا آیپد استفاده از itunes می باشد.

برای شروع، آیفون خود را به کامپیوتر متصل کنید و itunes را باز کنید. و از مسیر زیر اقدام کنید.

select File > Devices > Transfer

این کار تمام فایل هایی که از طریق فروشگاه اپل یا Itunes خریداری کرده اید را روی کامپیوتر شما ذخیره می کند.

1- به صورت خودکار از آیفون خود به وسیله itunes پشتیبان تهیه کنید.

خبر خوب این است که هر زمان شما آیفون خود را به MAC یا PC به کمک کابل USB متصل می کنید، آیفون شما به صورت خودکار پشتیبان گیری می شود.

2- پشتیبان گیری دستی

 

اگر شما احتیاج به بکاپ گیری دارید چون میخواهید داده هایتان را به دستگاه جدیدی منتقل کنید. در پنجره itunes روی iphone راست کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه back up راانتخاب کنید.

3- بکاپ آیفون خود را مدیریت کنید

 

شما ممکن است چند آیفون و آیپد داشته باشید که به یک کتابخانه همگام سازی شده باشند و می توانید بکاپ های آنها را از تب device  از قسمت prefrence بررسی کنید. می توانید شماره تلفن، شماره سریال و کد imei  را بررسی کنید.

4- پاک کردن بکاپ آیفون

 

از همان پنجره تنظیمات می توانید بکاپ های قبلی را پاک کنید. اگر یک دستگاه داشته باشید آخرین بکاپ  خود را می بینید. اما اگر یک کاربر حرفه ای باشید می توانید بکاپ های دستگاه های قبلی را با در نظر گرفتن فضای هارد دیسک نیز مشاهده کنید.

5- آیفون خود را حذف کنید

 

ممکن است به ندرت پیش آید که بخواهید آیفون خود را حذف کنید مگر اینکه در حال فروختن آن باشید. اما انجام اینکار آسان است. در پنجره itunes در قسمت  device آیفون خود را انتخاب کرده و گزینه restore را بزنید.

در ابتدا به شما امکان بکاپ گیری داده خواهد شد.

6- انتقال به دستگاهی جدید

اگر شما آیفون یا آیپاد تاچ جدیدی خریداری کرده اید، انتقال برنامه ها و تنظیمات بسیار آسان خواهد بود. دستگاه قدیمی را به کامپیوتر متصل کنید. بکاپ دستی را اجرا کنید (مرحله 2) سپس دستگاه جدید رامتصل کنید.

itunes از شما درخواست بازیابی بکاپ قبلی را خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 


نوشته شده در تاریخ 1395-05-13