سامانه همیاب 24 در دومین همایش زیرساخت شهر هوشمند به عنوان هوشمندترین کسب و کار ایران معرفی شد

 همیاب 24 اولین سامانه استعلام و اطلاع رسانی کالا های ( سرقتی):ردیابی موبایل،ردیابی لپ‌تاپ، موبایل پیدا شده،لپ‌تاپ گمشده،تبلت گمشده

 

دومین همایش شهر هوشمند در مرکز همایشهای بین‌المللی برج میلاد با حضور معاون وزیر ارتباطات فن آوری اطلاعات ، دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات ، مسولان پلس فتا کشور، اعضای شورای اسلامی شهر تهران ، نمایندگان منتخب مجلس، شهرداری های استان های مختلف کشور و پژوهشگران در مرکز همایشهای بین‌المللی برج میلاد برگزارگردید . در این همایش هوشمند ترین شهرها از سوی دو نماینده از وزارت ارتباطات، دو نماینده از وزارت کشور، ۲ نماینده از کارگروه‌های همایش و ۶ نفر از مدیران فاوای استانداری‌های کشور برگزیده شدند. در بخش کسب و کارهای  نوآورانه شهر هوشمند برای حل مسائل شهری که فرصتی را به ایده‌پردازان و افراد خلاق می‌دهد تا به طرح ایده‌های خود در زمینه کاهش آلودگی هوا، ایمنی سازه‌ها، کنترل ترافیک، پارکینگ هوشمند، بهینه‌سازی مراکز خرید، مدیریت پسماند شهری، هوشمندسازی حمل و نقل، هشدار دهنده‌های نشت آب و هشدار دهنده‌های آتش‌سوزی بپردازند.. سامانه همیاب 24 که در مرکز رشد نیشابور مستقر است در بخش کسب و کار های نوآورانه از میان 80 کسب و کاراز سرتاسر کشور به عنوان دومین کسب و کار هوشمند در ایران انتخاب گردید . این سامانه که اطلاع رسانی و ردیابی کالاهای دیجتال گمشده و سرقتی را در کشور برعهده دارد توانسته است در یک ماه اخیر  35 درصد از کالاهای ثبتی در سامانه  را به مالکین خود برساند و پیشگیری بسیار مناسب در کاهش سرقت در کشور را به وجود آورد.

مهندس بهروز فتح آبادی از اعضای سامانه همیاب 24 با تاکید بر ضرورت توجه  و حمایت از شرکت های مراکز  رشد  پارک علم و فناوری در زمینه حل معضلات اجتماعی ، گفت: به منظور توسعه در این بخش نیازمند آن هستیم که  حمایت های مناسبی از این سامانه در بخش های مختلف انجام پذیرد و ایجاد بستر همکاری بین بخش های خصوصی با دستگاه های اجرایی و عزم مدیران برای همکاری، دو  لازمه رسیدن به شهر هوشمند می باشد و با شروع این حرکت امکان ایجاد خدمات اجتماعی در کلیه موضوعات مختلف به کمک محققین و متخصصین داخلی کشور امکان پذیر می باشد .

 

                          

 

 

 

 

 


نوشته شده در تاریخ 1395-06-03